Snadná rýžová kaše pro pohádkové ráno

Jednoduchá a zdravá rýžová kaše

Rýžové kaše a mléčné rýže mi vždycky přišly zajímavé, ale taky tu byla ta asociace nezdravosti – cukr, mléko, které narozdíl od jogurtu nemá přílišný přínos, a další ochucovací ingredience, o kterých radši nevědět. Konečně jsem ale přišla na to, že to byl jen zažitý stereotyp – a změna a hlavně rýžová kaše je doma! Udělaná z přírodní rýže, bez mléka, jen se špetkou tmavého cukru a se zdravým posypem. A naprosto dokonalá!

Je perfektní ji udělat večer, zabere asi 45 minut stylem sem tam na ni kouknout, a další den ji jen vytáhnout z ledničky, posypat a užít si sladké ráno!

Co potřebujete:

  • přírodní rýži kulatozrnnou (jako na rizoto, ale má krásnou lehce žlutozelenou barvu)
  • sójové mléko
  • tmavý cukr – asi lžičku (koupit)
  • vanilkový lusk
  • čerstvě drcené ořechy – já dala nepražené mandle a para (koupit)
  • med (koupit)
  • drcené kakaové boby nepražené (koupit)

Jednoduchá rýžová kaše - suroviny

Rozpůlíme vanilkový lusk, nožem seškrábneme vnitřek lusku a společně s jeho zbytkem a sojovým mlékem dáme do kastrůlku a zlehka zahříváme. Mícháme a asi 10 minut necháváme sojové mléko vstřebávat chuť a vůni vanilky. Vyndáme lusky a vsypeme rýži, velmi zlehka vaříme, občas zamícháme a snažíme se, aby mléko nevypěnilo z hrnce. Hlídáme si konzistenci rýže – já ji sundala z plotny ve chvíli, kdy byla ještě trošku pevnější. Množství tekutiny a tedy i její suchost si taky zvolíme dle svého.

Dáme do skleničky, necháme vychladnout a uložíme do ledničky na ráno. A ráno jen vytáhneme, přidáme med, zasypeme oříšky a kakaovými boby (a samozřejmě lžička kokosového oleje navrch se krásně hodí). A užíváme si pohádkové ráno!

Snadná rýžová kaše na ráno

dify.cz