Whole food, energie pro zdravý životní styl – Elise Museles

Recenze kuchařky Whole Food od Elise Museles

Whole food, energie pro zdravý životní styl – Elise Museles, to je nejnovější přírůstek do mé sbírky… Už jste viděli její fotky, mohli si přečíst recenzi na foodnotes (tady) a tentokrát bych ještě ráda napsala pár dalších mini komentářů ohledně téhle knížky.

200 receptů

Vždycky si vybírám kuchařky s větším množstvím receptů. Na druhou stranu ale někdy je kvantita na úkor kvality a ze spousty receptů se stane pár použitelných a spousta variací jednoho a toho samého. Elise ale na relativně malém množství stránek dala dohromady dvě stovky originálních receptů. Maximálně některý recept využije něco, co jsme připravili na základě jiného.

Počítala jsem to a vyšlo mi 53 mini kapitolek, do kterých jsou uskupeny recepty na stejný druh jídla. Tedy třeba krekry, pražená cizrna, zelená smoothies, smoothies do misky, granoly…

Snídaně a svačiny

Jak jsem už zmiňovala v recenzi, v knížce nenajdeme hlavní jídla. Řekla bych, že se recepty dají rozdělit do tří kategorií: nápoje, snídaně a svačiny a na závěr výroba potravin (jako třeba jogurtů, ořechových másel…). I když věřím, že někdo si všechny ty věci s chutí dá k večeři :). A samozřejmě, spousta z těch věcí poslouží jako dezertík.

Bezlepkové mouky

Mouky z přirozeně bezlepkových surovin jsou určitě super volbou. I když se dneska řeší všelijaké ptákoviny ohledně toho, že prý „my zdraví“ lepek jíst máme, za mě jsou bezlepkové suroviny jasnou volbou. Samozřejmě, žitný chleba v bezlepkové variantě neudělám. Ale moc ráda místo pšeničné mouky použiju mouky bezlepkové. V mnoha případech je právě ta bezlepková o hodně výživnější a sama mám vyzkoušeno, že hodně lepku mi dobře prostě nedělá.

Mám v plánu v některých receptech používat jinou mouku, než je uvedeno. Třeba mandlová mouka je dobrá, ale je poněkud drahá a já osobně si ji klidně nahradím. Celkově bych ráda víc zapojila do hry mouku z pohanky, cizrny a ovsa (alias jemně umixované ovesné vločky). Důležité je prostě to, že recept je konstruovaný na bezlepkovou mouku.

Sladidla

Asi nejčastěji používaným sladidlem je javorový sirup. To je docela klasika, kterou mají mnozí v oblibě. Abych se přiznala, sama jsem mu nějak nepropadla zatím a ani doma lahvičku nemám. Takže počítám, že ho budu nahrazovat medem. A možná dám i menší množství. No, jako vždycky :)

Sušenky do zásoby, ano!

Vaření mám ráda, ale čím dál tím víc mě pálí to, jak u toho ušetřit čas. Řešením je dělat věci do zásoby. Nadělat víc porcí na víc dnů a pak jen sáhnout po přídělu. Už mám vytipovanou řadu receptů, které jsou na tohle jak dělané. Slané, sladké, některé fakt jednoduše a rychle realizovatelné.

Finální hodnocení

Pokud jste dočetli až sem a případně četli ještě recenzi na foodnotes, určitě vás moje slova nepřekvapí. Knížka se mi hodně líbí a doufám, že budu mít čas podle ní vařit i „vařit“ – hodně receptů totiž ani není o vaření v pravém slova smyslu.

Jinak mrknout na ni můžete u Metafory tady, která nám přináší její český překlad. Najdete tam poměrně hodně ukázkových stran včetně výčtu jednotlivých kapitolek.

Kuchařka Whole Food Elise Museles Jedna z nejlepších bezlepkových kuchařek

dify.cz