Vylepšujeme obalovanou rybu

Obalovaná ryba bez lepku s bramborovou kaší

Pár detailů někdy dokáže udělat velkou změnu. A u jídla to platí stoprocentně. Nemusíme stále vymýšlet nové špičkové recepty, abysme si jídlo užili a dodali tělu živiny, které si zaslouží. Obyčejná ryba a naprosto normální bramborová kaše. A pár drobných změn, které tuhle kombinaci promění ve zdravější, chutnější a přínosnější jídlo.

Lepší obalovaná ryba bez lepku. Pokud dodržíme jednoduché zásady, muže být i smažená (nebo pečená) ryba naprosto bezproblémová. Tahle je jen obalená ve vajíčku a v nadrcených kukuřičných lupíncích (u nich hlídat složení, některé jsou ne zrovna chutná směs všeho možného). Zcela se tak vyhneme lepku a ušetříme jednu misku a jeden obal. Výsledek je výborný. Taky lupínky můžeme nějak okořenit, třeba mletou paprikou nebo sušenými bylinkami v případě, že nemáme po ruce čerstvé, které použijeme při servírování.A abych nezapomněla, solíme trošku a solíme pořádnou solí, ryba je jako doma v mořské.

Citron tomu dá říz. Na rybu taky patří kolečko citronu. Dlouho jsem tenhle zvyk nechápala, konečně jsem ale okusila, že citron fakt dá rybě šťávu a navíc je to zase troška citronové šťávy pro naše zdraví.

Čerstvé bylinky vylepší přílohu. Bramborová kaše mnohem lépe chutná i vypadá s čerstvými bylinkami. A jak víme, ty jsou pořádně nadupané, jsou koncentrovaným dobrem. V mém případě se na hromádce kaše vyjímal tymián s citronovým oreganem (a taky čerstvě mletý pepř čtyř barev)

Mořská sůl. Sůl je naprosto nezbytná pro naše fungování. A to nejen sodík a chlor. Klasická přečišťovaná sůl obsahuje jen tyhle dvě látky a k tomu dost často zbytková množství čistidel, případně bonusové látky zabraňující hrudkování. Surová mořská sůl je oproti tomu čistá a hlavně plná dalších životadárných substancí – důležitých minerálů. Celkově je  mořská sůl (a další přírodní soli) mnohem vyváženější a přínosnější ingrediencí..

Bez zeleniny to prostě nejde. Zelenina prostě být musí, ať už přímo na talíři, vedle v misce nebo třeba jen do ruky. Každý kousek se počítá, je to další dávka vitamínů, minerálů a dalších cenných látek. A zase vyniká zelenina listová.

Tyhle změny nepředstavují žádný čas navíc, zrovna tak z hlediska ceny jsou zanedbatelné. Stačí vyměnit nebo dokoupit pár ingrediencí a máme na dlouho vystaráno. Jen si zvyknout vždycky nějakou přihodit :) Výsledný talíř nám zaručí mnohem větší chuťový požitek, barevnější podívanou pro naše oči a hlavně nálož živin pro naše tělo.

Obalovaná rya s citronem a kaší s bylinkami

Zdravější verze obalované ryby