Smoothie No 15: ananas – mrkev – banán se zázvorem

Smoothie z ananasu, mrkve a banánu se zázvorem

Jednoduché husté smoothie kombinující sladkost a zázvorovou ostrost. Tak nějak bych charakterizovala tohle krásně oranžové husté smoothie, které se vypořádá s menším hladem a dodá nám vitamíny a energii.

Co potřebujeme (na 2 větší porce):

  • 1 střední banán
  • 1 velkou mrkev
  • asi 4 cm silný plátek ananasu
  • zázvor – kousek jako dva hrášky zhruba
  • vodu dle potřeby –  u mě asi 70 ml

Smoothie z banánu, ananasu a mrkve

Mrkev oloupeme a nakrájíme. Ananasu okrájíme slupku, vykrojíme střed a uděláme z něj kostky. Banán nakrájíme na silnější kolečka. Zázvor oloupeme. Mixujeme v pořadí mrkev, zázvor, ananas a banán, vodu přidáme, když si o ni mixér řekne. Můžeme posypat troškou včelího pylu.

Přehled všech smoothies na dify najdete tady.

Smoothie z ananasu, mrkve a banánu se zázvorem

4 ks komentářů

    1. Ahoj Jano, popravde uz moc tyhle veci neresim. Ze zacatku, kdyz jsem hodne nacitala ohledne vyzivy, jsem se setkavala se spoustu ruznych teorii a nakonec jsem jim prestala z vetsi casti venovat pozornost. Vetsinou za nimi totiz neni solidni vysvetleni :). Sama si davam veci tak, aby mi po nich bylo dobre a v souladu s tim, co jsem za tu dobu nejak prijala za svoje :). Zrovna u mixovani zeleniny s ovocem nevidim problem.
      U ovoce vidim dve pasti. Za prve do smoothie se nekdy vejde fakt dost ovoce a tedy i dost cukru. A z umixovaneho se vstrebava rychleji. Za druhe hodne ovoce muze zpusobovat nadymani. Ale jinak treba mix listi s bananem a kouskem dalsiho ovoce mi prijde super, je tam troska vetsinou potrebnyho cukru :)
      Pokud mas nejaky odkaz na duveryhodny zdroj, kde popisuji, proc ovoce a zeleninu nemixovat, tak bych rada mrkla. Info na netu se rozrusta neskutecnym tempem, tak treba se neco zajimavyho objevilo :) Diky a preju super vikend!

    1. Koukla jsem na tuhle stránku a mají malinko pravdu, ale spíš s tím nesouhlasím. Ovoce primárně způsobuje problémy, protože obsahuje cukry. A ty potom kvasí. Je to o druhu cukru, o jeho množství, o tom, jestli je u toho nějaká vláknina… a úplně nejhorší je sušený ovoce, to umí způsobit pekelnej půlden :)
      Počítej taky tim, že po změně to může bejt o dost horší, tělo si zvyká. Hodně toho je o střevní mikrofloře, ta se dá docela dobře „zpravit“ kefírem (mlíčným, vodním, rozhodně domácím :)). Každopádně jít rovnou na raw může bejt náročný, asi bych do toho šla spíš pomalu, i když pomalym tempem se už přiblížíš zimě a to bude složitý, raw je v ČR složitý i tak, natož v zimě, kdy je ovoce/zeleniny málo a stojí za prd.
      Každopádně testuj, pozoruj a já bych určitě zařadila ten kefír :)