Bezlepkové kukuřičné lívance s karobem a jahodami

Jednoduché zdravé bezlepkové lívance

Lívance jsou moc dobrá víkendová snídaně. Zaberou trochu víc času, ale ten výsledek… K nim samozřejmě ideálně ovoce a třeba jogurt nebo tvaroh.

Zjistila jsem, že většina mých lívanců má základ v ovesných vločkách. Chtělo to změnu. A chtěla jsem něco bezlepkového. Pro tenhle účel dobře posloužila kukuřičná mouka, která je bez problému k dostání a narozdíl od ovsa vyhovuje všem bezlepkovým dietám.

Co potřebujeme (tentokrát je to na asi 15 lívanců, upravte si kdyžtak množství!):

  • 2 šálky kukuřičné mouky (koupit)
  • 1/4 šálku cukru (koupit)
  • 2 a 1/2 šálku mléka, z toho jsem dala něco přes čtvrt šálku smetany
  • 1 vejce
  • 4 lžičky karobu (koupit)
  • špetku soli
  • velkou špetku BIO prášku do pečení (koupit)
  • na „oblohu“ jahody, jogurt, med, včelí pyl

Ke kukuřičné mouce – použila jsem tortillovou, to je už zpracovaná vařená mouka. Lépe se z ní dělají věci, které mají držet pohromadě. Nicméně můj původní záměr bylo použít obyčejnu žlutou kukuřičnou mouku, ale měla jsem jí málo. Smůla. Pokud ji máte vy, zkuste ji. Použila bych ale o trochu méně tekutiny a aspoň dvě vejce.

Všechny suroviny smícháme v míse. U kukuřičné mouky pozor na žmolky. Když se ale přeci jen nepodaří žmolkům uniknout, nic se neděje – je to jen estetická záležitost, v hotovém lívanci ho uvidíte, ale neucítíte.

Lívance pečeme úplně klasisky, já nejradši nasucho. Podle schopností pánve nebo na základě vlastních preferencí můžete lívance dělat na trošice kokosového oleje.

Bezlepkové kukuřičné lívance s karobem

Kukuřičné lívance s karobem, jogurtem a jahodami

Kukuřičné lívance s karobem, jogurtem a jahodami

dify.cz